Onze werkwijze

Een samenwerking met ERA Living in 10 stappen

1. Bepalen van de waarde van je eigendom

Welke verkoper wenst nu niet de beste prijs uit zijn of haar eigendom te halen als hij/zij van plan is te verkopen? Dat dit geen natte vinger werk mag zijn beseffen we bij ERA Living zeer goed. 
Alles begint bij een plaatsbezoek. Nadien bepalen wij aan de hand van de eigenschappen van je woning, de aantrekkelijkheid van je pand en het huidig aanbod van gelijkaardige panden op de vastgoedmarkt,  een correcte waarde van uw eigendom in de huidige markt. Samen bepalen we de verkoopstrategie én de vraagprijs.

2. We stellen je dossier op

De verkoop van een eigendom kan vaak enige administratieve rompslomp met zich meebrengen. Geen probleem, wij doen dit voor jou! 
Om je kandidaat-kopers zo goed mogelijk te kunnen informeren vragen wij meteen alle vereiste attesten (EPC, elektrische keuring, bodemattest, stedenbouwkundige inlichten,...) aan. Op het ogenblik dat je een koper hebt gevonden hoef je dus niet onnodig lang te wachten om een verkoopovereenkomst te tekenen. Alle documenten zijn al aanwezig, das sneller zekerheid voor jou!

3. Je woning voorbereiden

Is je woning klaar voor de fotograaf en bezoekers die binnenkort langskomen? 

Een eerste indruk telt! Wij kunnen je daarbij helpen.
Samen bekijken we hoe we jouw woning zo aantrekkelijk mogelijk maken voor kandidaat-kopers.

Vraag zeker naar onze bezoek- en fotowijzer!

4. Professionele voorstelling

Kandidaat-kopers beslissen vaak van thuis, achter hun (computer)scherm of ze je woning willen bezichtigen of niet. Het belang van professionele foto's hoef ik dus niet meer uit te leggen.
Al onze panden worden steeds gefotografeerd door een professioneel fotograaf

Komt je woning beter tot zijn recht met dronefoto's? Dat kan!
Misschien heb je niet graag onnodige bezoeken? Dan kan onze virtual tour (3D beelden van je woning) helpen.
Heeft je woning een speciale indeling of hebben je kandidaat-kopers geen inbeeldingsvermogen van hoe je woning eruit zal zien na renovatie/afwerking?
Voor alles bestaat een oplossing!

Samen bekijken we hoe we jouw woning zo aantrekkelijk mogelijk kunnen publiceren.

5. On- en offline marketing

6. Begeleiding kandidaat-kopers

Eén van de belangrijkste stappen binnen het verkoopproces waar onze verkopers zich onderscheiden van andere makelaars.
Benieuwd hoe?

We investeren non-stop in de vaardigheden van onze medewerkers, zodat ze voor jou het verschil kunnen maken!

7. Feedback(momenten)

Communicatie en transparantie zijn de belangrijkste waarden binnen ons kantoor.

  • Onze medewerkers zijn steeds bereikbaar.
  • Binnen de 48u na elk plaatsbezoek ontvang je als eigenaar feedback over elk bezoek.
  • Elke 4 weken (of sneller) komt de verkoper bij jou langs om alle ondernomen acties te overlopen
  • Dagelijkse opvolging van geïnteresseerde kandidaat kopers.
  • Wekelijkse opvolging van de bezoekers.

Zijn er nog zaken die belangrijk voor je zijn? Laat het ons weten, we proberen onze dienstverlening steeds te verbeteren!

8. Opmaak en ondertekening van de verkoopovereenkomst

De prijs gekregen die je wou? Tijd om alles op papier op te zetten!

Onze medewerkers stellen het ontwerp van de verkoopovereenkomst op en bezorgen deze zo spoedig mogelijk aan jullie notaris samen met alle bijhorende documenten.
Eventuele aanpassingen worden doorgevoerd en uiterlijk binnen de 7 werkdagen gaan we over tot de ondertekening van de definitieve verkoopovereenkomst, proficiat!

9. Verkocht!

De akte komt eraan, tijd om je voor te bereiden op de verhuis.

Vraag naar onze verhuiswijzer en krijg een volledig stappenplan om je verhuis voor te bereiden.
Kan je wat verhuisdozen gebruiken? Laat het ons weten, onze verkopers brengen deze met plezier tot aan je deur.

Toch nog vragen? Ook tijdens deze periode blijven wij steeds voor onze (ver)kopers beschikbaar. 
Laat je het ons weten als we jullie kunnen helpen?

10. Tijd om te genieten

De notariële akte werd verleden, je woning is nu officieel verkocht. Proficiat!

Bedankt voor het vertrouwen in onze diensten!