Home | ERA NEWS Flash - ERA Open Huizen Dag - Marketing

ERA NEWS Flash - ERA Open Huizen Dag - Marketing

De eerste ERA Open Huizen Dag krantenbijlage in Het Laatste Nieuws is een feit! Iedereen heeft deze ondertussen ontvangen en mooie snapshots en boomerangs werden massaal gedeeld op de sociale media! Doe zo voort! 

Deze publiciteitscampagne is een belangrijke 'branding tool' voor het promoten van onze ERA Open Huizen Dag. We zorgen zo voor extra merkbekendheid, herkenbaarheid, kennismaking met ERA en dit bij een zeer grote doelgroep in Vlaanderen. 

RONDVRAAG 
Vonden jullie het goed om de krantenbijlage 1 week vóór de OHD te ontvangen om ze zelf tijdig te kunnen uitdelen en te communiceren op sociale media, of verkiezen jullie dat de bijlage verschijnt de dag vóór de OHD? Graag jullie feedback sturen naar petra.nemitz@erabelgium.be.

Daarnaast loopt er een online campagne op hln.be (en 7sur7.be). Het zijn OHD advertenties gericht naar kopers en de week na de ERA Open Huizen Dag gericht naar verkopers. 

De radiospots zijn te horen op Qmusic en Joe FM, de gepersonaliseerde mailings worden gericht verstuurd, het pandencarrousel draait volop op Facebook en jullie deelnemende panden worden via dynamische re-marketing aangeboden aan de potentiële kopers (volgens het Zalando principe)!

We mogen deze campagne dus niet zo maar laten voorbij gaan. Daarom is het zeer belangrijk dat we hier samen zoveel mogelijk 'media' aandacht rond creëren.

Maak leuke foto's en filmpjes van de ERA krant en deel deze via jullie sociale media. Moedig kandidaat-kopers aan om hun krantenbijlage af te halen op jullie kantoor en zo de zoektocht naar hun droomwoning op 7 maart goed voor te bereiden. Gebruik de overschot aan bijlages in jullie inkoopgesprekken ter voorbereiding van de volgende editie van 6 juni.

Hoe meer er over gecommuniceerd wordt, hoe beter!

OHD e-mails naar kandidaat-kopers via Marketing Cloud 
Voor de eerste keer werden vanuit de centrale database, via de nieuwe ERAforce Marketing Cloud, e-mails verzonden naar al jullie kandidaat-kopers ter aankondiging van de ERA Open Huizen Dag. Jullie hebben hier helemaal niets voor moeten doen. In totaal krijgen de contacten 2 à 3 mails, afhankelijk van hun klikgedrag. De eerste e-mail was een aankondiging, de tweede e-mail gaat over '7 tips als je woningen gaat bezichtigen tijdens de ERA Open Huizen Dag' en e-mail 3 is een reminder e-mail de dag voordien. De e-mails zijn volledig gepersonaliseerd op kantoorniveau dus jullie contacten zien niet dat de e-mails vanuit ERA Belgium worden verstuurd (uitzondering: dubbele contacten).

Gedetailleerde informatie hebben de zaakvoerders vorige week ontvangen via mail.

Belangrijk: Gelieve reply-antwoorden ivm uitschrijvingen te forwarden naar evi.waeyaert@erabelgium.be.

Facebook lead ads verkopers 
In de periode van 15/1 - 15/02 werden Facebook lead ads gepubliceerd om kandidaat-verkopers te laten inschrijven op de ERA OHD. We testten 5 advertenties om te zien welke het beste scoren. Deze worden dan opnieuw gebruikt voor de editie van 6 juni. 
De leads komen terecht in ERAforce (weegave 10). Graag deze opvolgen.
Zie ook het chatterbericht van Geert van 29/01.

Is dit pand niet iets voor jou?