Onze verhuurdienst
Zorgeloos verhuren?
FOTO'S
Plaatsbeschrijving
Onze verhuurprocedure
Bij het verhuren van een woning komt het één en ander kijken. Wij leggen je graag uit in enkele puntjes wat wij voor jou gaan doen :
- Wij organiseren een kennismakingsgesprek met advies omtrent de mogelijke huurprijs en de staat van jouw eigendom. Samen overlopen wij de werkwijze van a tot z en ondertekenen onze exclusieve verhuuropdracht.
- Wij hangen een "te huur"-bord en maken een fotoreportage. We plaatsen de woning online op verschillende websites en social media.
- Voorafgaand aan een bezoek stellen we een x-aantal vragen aan elke kandidaat-huurder. Daarna organiseren wij een persoonlijke en individuele rondleiding. Je ontvangt elke keer een kort verslag van het bezoek.
- Als de kandidaat wenst te huren, wordt er gevraagd een kandidatuur-fiche in te vullen. Deze kandidaatstelling wordt aan je voorgelegd met de nodige uitleg. De verhuurder beslist zelf wie de nieuwe huurder wordt.
- Het huurcontract wordt door ons opgemaakt en ondertekend door alle partijen op kantoor. Verder vragen wij ook de plaatsbeschrijving aan.
- Bij de ondertekening van het contract dient de huurder een betalingsbewijs voor te leggen van de eerste maand huur en de waarborg (3 maanden vlaanderen - 2 maanden Brussel) alsook een kopie van de brandverzekering.
- Wij verzorgen de bijhorende administratie : registreren van het huurcontract met plaatsbeschrijving en invullen van energie-overnamedocumenten.
- Wij blijven jouw vaste advieslijn doorheen de looptijd van de verhuring.
De huurwetgeving is grondig gewijzigd. Vanaf 1 januari 2019 trad het Vlaamse Huurdecreet in werking. We hebben de belangrijkste wijzigingen op een rijtje geplaatst. Dit is uiteraard niet het volledig decreet, maar enkel de belangrijkste veranderingen. Klik hier om het artikel te lezen.