Verhuren zonder zorgen
Zorgeloos verhuren? Dan bent u bij ERA Nobis aan het juiste adres
Beslist u de verhuring van uw huis of appartement aan ons over te laten, dan vindt u hier wat wij bij ERA Nobis gedurende het verhuurproces voor u betekenen.
Het netwerk werkt voor u
Wie zegt dat uw eigendom verhuurd wordt aan iemand uit uw buurt? Hoe vindt u snel een geschikte woning of appartement als u uw baan in Leuven omruilt voor een job in Hasselt? En hoe weet een inwoner van Genk dat het huurpand in Herk-de-Stad eigenlijk precies is wat hij zoekt? Kort en krachtig antwoord: dankzij het vastgoednetwerk van ERA.
Het ERA-netwerk staat voor een hecht samenwerkingsverband van kwaliteitsmakelaars in residentieel vastgoed. Via de gespecialiseerde software wisselen onze ERA-makelaars in Hasselt, Herk-de-Stad, Alken, Genk en Zonhoven met andere ERA-makelaars onderling elke dag het immoaanbod te huur en te koop uit. Een geruststelling dus dat u er niet alleen voor staat…
Wanneer u via ERA Nobis uw eigendom laat verhuren, geniet u het voordeel dat het complete Belgische netwerk zich voor u inspant. Of een kandidaat-huurder nu binnenwandelt in één van de ERA-kantoren in Limburg of één van de 21 kantoren in Vlaams-Brabant; in elk kantoor kan uw eigendom voorgesteld worden waardoor wij u snel aan een goede huurder kunnen helpen!

Goed begonnen…
Alvorens de zoektocht naar huurders te beginnen, bespreken we samen een realistische huurprijs voor uw eigendom. Hiervoor baseren we ons op honderden reeds door ons verhuurde panden. Daarna nemen we professionele foto’s en maken we het volledige administratieve dossier klaar. Vervolgens publiceren we uw eigendom op nationaal bekende websites (o.a. de website van ERA, Immoweb, Zimmo,….). Een opvallend bord wordt op een goed zichtbare plaats aan uw voorgevel bevestigd.
Een huurder of een goede huurder?
Elke geïnteresseerde in uw eigendom wordt tijdens het bezoek ter plaatse bijgestaan door een ervaren lid van ons team. Aan geïnteresseerden wordt een brede waaier van bezoekmomenten aangeboden.
Ons selectieproces naar een goede huurder omvat o.a. de controle van werk, inkomen, gezinssituatie,…van de kandidaat-huurders. Daarna bespreken we elke kwalitatieve kandidaat met u.
We helpen u een goede keuze te maken, maar de eindbeslissing ligt natuurlijk volledig bij u!
Administratie van A tot Z
Er wordt een gepersonaliseerde en correct opgemaakte verhuurovereenkomst ondertekend, conform het nieuwe Vlaamse woninghuurdecreet. Het huurcontract wordt nadien geregistreerd en het ontvangen en blokkeren van de huurwaarborg wordt door ons geregeld.
Indien u dat wilt, maken wij ook een gedetailleerde plaatsbeschrijving bij intrede op. Dit is een omvangrijk document van gemiddeld meer dan 100 pagina’s dat zeer gedetailleerd elke kamer in uw eigendom omschrijft. Wij zorgen tevens voor de registratie van de plaatsbeschrijving. Wanneer uw huurder in de toekomst vertrekt, verzorgen wij hierbij automatisch ook het uittrede waarbij de staat van uw eigendom wordt vergeleken met de beginstaat. Dit zal gebeuren door een expert-gerechtsdeskundige.
Formule met rentmeesterschap
Wilt u bovenop de zoektocht naar een goede huurder ook een zorgeloze toekomst met die huurder? Dan kan u bij ERA Nobis kiezen voor rentmeesterschap.

Rentmeesterschap in detail
Elke maand zorgen wij voor de inning en het doorstorten van de huurgelden naar uw rekening. Tijdigheid en juistheid van de betalingen van uw huurder worden dus door ons gecontroleerd.
Bij niet of laattijdige betaling, zorgen wij voor de verdere afhandeling. Dit gebeurt eerst via telefoon, brief en schriftelijke aanmaningen. Nadien gaan we verder met aangetekende ingebrekestellingen, aanstelling van de advocaat, vonnis laten uitspreken door de vrederechter, uitvoering van het vonnis via de deurwaarder,… Bij eventuele huurschade zal bij het vertrek van uw huurder een proces-verbaal van uittrede worden opgemaakt en overhandigd aan ofwel de advocaat, ofwel de gerechtsexpert die wij voor u aanstellen.
Wij verzorgen samen met een advocaat de opvolging tot en met de betekening van het vonnis van de vrederechter door de gerechtsdeurwaarder.
Ook zonder huurgeschillen blijven wij zorgen voor alle administratie rond uw huurdossier: de jaarlijkse indexaanpassing, alles inzake de plaatsbeschrijving, briefwisseling wanneer uw huurder zijn opzeg doet,…
Dient uw huurder een afrekening te krijgen (bv. voor gemeenschappelijke lasten in een gebouw met een syndicus), stellen wij die voor u op en versturen hem naar de huurder. Wij innen het verschuldigde bedrag en storten het door op uw rekening.
Daarbovenop zijn wij ook het aanspreekpunt voor de huurder in geval van klachten, problemen of vragen. Heeft uw huurder technische vragen (bijv. wanneer de koelkast stuk is, een lamp moet vervangen worden,…) zal hij wel rechtstreeks met u contact opnemen voor een herstelling.
Indien uw huurder vertrekt, verzorgen wij opnieuw het hele proces: controleren van de staat van uw eigendom, opstellen proces-verbaal van uittrede, vrijgave en administratie van de huurwaarborg, overname nutsvoorzieningen naar uw nieuwe huurder, …
Heeft u bijkomende vragen of wenst u een afspraak om dit in persoon te bespreken staan we u graag te woord.
